fbpx

Dlaczego warto pracować efektywnie?

Dlaczego warto pracować efektywnie? Być może myślisz, że ten problem nie dotyczy Ciebie. Masz czasu pod dostatkiem. W takim razie, przekonaj się, co zrobić, by jeszcze lepiej zarządzać czasem. 

W części pierwszej tego cyklu miałeś okazję poznać 7 sposobów na efektywną pracę. Jeśli jeszcze nie przeczytałeś tego artykułu, zapoznaj się z jego treścią tutaj.

Być może słyszałeś o zasadzie Pareto. Mówi ona o tym, że 20% Twoich działań przynosi Ci 80% efektów. Odkryj, które to działania i pracuj mądrze, a nie ciężko! 


Dlaczego efektywna praca się opłaca?

1. Utrzymujesz koncentrację.

Nie rozpraszasz swojej uwagi, próbując jednocześnie rozmawiać przez telefon, odpisywać na e-mail, w międzyczasie przegryzając kanapkę. Jeśli zdarzyłoby się coś, co wytrąci Cię z tego stanu, ponowny powrót do niego może potrwać nawet 20-30 minut. Dodatkowo, możesz zapomnieć o tym, co miałeś zrobić dalej i zdenerwujesz się. To powoduje, że czas potrzebny na odzyskanie koncentracji i wykonanie zadania wydłuża się. 


2. Mniej się męczysz.

Gdy wiesz, że masz do wykonania jedno zadanie, łatwiej Ci w ogóle zabrać się do niego. Nie przytłacza Cię to, że w kolejce czeka jeszcze 20 innych spraw. Myślisz sobie ,,mam tylko jedną rzecz do zrobienia. To łatwe, dam radę!”. W efekcie jesteś mniej zmęczony.


3. Oszczędzasz czas.

Pracując efektywnie wykonasz swoje zadania nawet trzykrotnie szybciej! Dzięki temu masz do dyspozycji nawet kilka godzin w ciągu tygodnia więcej, czyli oszczędzasz czas!


4. Dbasz o jakość swojej pracy.

Jeśli pracujesz skutecznie, zadanie zostanie wykonane lepiej pod względem jakości. Nie będziesz musiał przypominać sobie, co miałeś na myśli, pisząc poprzednie zdanie oferty pół godziny temu, przed tą rozmową z klientem, która przerwała Ci pracę. Trwasz w stanie flow (koncentracja + maksymalne Twoje zaangażowanie połączone z działaniem pełnym wolności i spokoju). Wtedy dajesz sobie szansę na to, by w Twojej głowie pojawiały się kreatywne pomysły. 


5. Minimalizujesz ryzyko popełnienia błędów.

Pracujesz bardziej wydajnie. Negatywne emocje natomiast sprzyjają pomyłkom, które mogą być dla Ciebie kosztowne i wymagać zaangażowania Twojego czasu, energii, a nawet pieniędzy. 


6. Dbasz o swoich klientów, a oni to docenią.

Jeśli zadanie ukończysz szybciej niż planowałeś, Twój pracodawca, klient i Ty będziesz bardziej zadowolony. Poczujesz radość i dumę z tego, że wykonałeś dobrze swoją pracę. To zwiększy Twoje poczucie pewności siebie oraz motywację do dalszego działania. Mogą się z tym wiązać korzyści zawodowe, biznesowe (umocnienie relacji z klientami, którzy będą wobec Ciebie bardziej lojalni – nie uciekną do konkurencji, tylko wrócą do Ciebie z kolejnym zleceniem lub pragnieniem zakupu produktów oferowanych przez Ciebie).   

Które z tych korzyści efektywnej pracy już znałeś, a które są dla Ciebie nowością? Podziel się swoimi przemyśleniami na temat artykułu w komentarzach poniżej. 

Jeśli masz pytania, również napisz. Chętnie na nie odpowiem.

I pamiętaj: możesz więcej!

A jeśli chcesz poznać kompleksową strategię sukcesu, kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *